Travel

TRAVEL: Nice Diary

Processed with VSCO with hb2 preset

Mijn derde en laatste reis van deze zomer zit er al weer op. Een weekje mocht ik genieten van al het moois wat Nice te bieden heeft en dat genieten heb ik ook zeker gedaan.

Vrijdag
Vrijdagochtend vroeg begon de reis. Om 6 uur ging de wekker en een uur later werd de trein naar Schiphol genomen. Daar eenmaal aangekomen, met nog half dichte ogen, weer snel de Starbucks opgezocht en neergeploft op de dichtstbijzijnde stoel om nog even bij te komen van die vroege ochtend. Om kwart voor 10 vlogen we en om half 12 stonden we al op de Franse bodem.

Daar eenmaal aangekomen ging alles gelukkig heel snel en stonden we binnen no time in zomerse kleding om de stad te verkennen. Eerst naar Nice Vieux, om rond te neuzen in de schattige kleine winkeltjes en te genieten van de schattige franse straatjes, en vervolgens naar de boulevard, om minstens net zo te genieten van een lekkere lunch.

Behoorlijk kapot van de reis en het vroege opstaan ontstond het plan om de rest van de middag door te brengen  op het strand. Zo gezegd, zo gedaan en dus werden er strandbedjes gekocht voor 40 euro (ja echt jongens, de Côte d’Azur is bizar duur) en bestond de rest van de middag uit luieren op het strand.

Onderweg terug liepen we langs de plek van de aanslag van vorige maand, die bezaaid was met bloemen, knuffels, spandoeken en kaarsjes.

Zaterdag
Zaterdag gingen we na het ontbijt ons hotel uit om de stad van Nice te verkennen. Uiteraard gingen we de winkelstraat af en werd er geshopt. Ook aten we wat bij PAUL, dé lekkerste Franse bakkerij.

Na een aantal uur door de stad gestruind te hebben vonden we het wel weer mooi geweest. We gingen terug naar ons hotel kleedde ons om en vetrokken naar het strand. Hier lagen we de rest van de middag te genieten van de Franse zon.

Zondag
Zondagochtend ging mijn wekker om kwart over 7. Nu vraag je je misschien af waarom ik dat in hemelsnaam doe op vakantie en verklaar je me bij voorbaat al voor gek, maar ik ging dus hardlopen. Door het parkje bij ons appartement door naar de boulevard, waar ik liep tussen de enorme menigte andere hardlopers. Ondanks de vroegte waren het 6 hele fijne kilometers en was ik klaar voor de rest van de dag.

Niet dat er de rest van die dag nou ontzettend veel gebeurde ofzo hoor. We lagen namelijk gewoon heel de dag op het strand. Ik las wat, at wat, nam af en toe een duik, maar lag vooral te slapen. Want ja, kwart over zeven is toch wel behoorlijk vroeg voor op vakantie.

Maandag
Maandagochtend ging diezelfde wekker weer om diezelfde tijd en werd, voor de verandering, hetzelfde rondje gelopen. Waarna ik snel douchte, ontbijt at en we ons haasten naar de bus.

Die dag gingen we namelijk naar Cannes en na exact anderhalf uur in de stik heette bus te hebben gezeten kwamen we daar aan. In het mooie Cannes hebben we een rondje langs de winkels gedaan en langs de prachtige boulevard met de daaraan grenzende designerwinkels, waar we toch geen geld voor hebben.

Vervolgens lunchten we bij Café New York, wat trouwens een mega aanrader is in Cannes. En liepen we voor de laatste keer nog een rondje door Cannes voordat we terug naar de bus gingen.

Na de busreis liepen we nog even door de stad van Nice. Daar aten we wat en vervolgens gingen we door naar het oude gedeelte, Nice Vieux, om een ijsje te halen. In Nice Vieux zit de ijszaak Fennochio en ik had mij laten vertellen dat het ijs daar geweldig is dus dat moest natuurlijk uitgeprobeerd worden. Toen we daar aankwamen stond er een enorme mensenmassa om het tentje heen, wat dus zou moeten betekenen dat het écht goed is. Ik wrong me dus maar met mijn 1.62 meter door die mensen massa en wonder boven wonder kwam ik daar weer uit met een ijsje. Het ijs was uiteindelijk wel écht lekker, dat wel.

Dinsdag
Dinsdag was eigenlijk niet erg spannend. Ik liep niet hard en de rest van de dag deden we ook niet heel veel. Het is dat we ons versliepen voor het ontbijt en dus de stad in moesten om ontbijt te halen, anders waren we waarschijnlijk niet eens in de stad geweest. Maar dat leverde ons wel een lekker ontbijtje op bij So Green.

Na het ontbijt gingen we terug naar ons hotel waar we ons omkleedden en richting het strand vertrokken. Daar lagen we de rest van de middag.. Heel veel meer kan ik er niet van maken.

Woensdag
Woensdag was de laatste dag van de vakantie. Ik stond vroeg op om mijn laatste rondje hard te lopen in Nice en begon vervolgens aan het opruimen van mijn koffer, want om 12 uur moesten we de kamer uit.

Na dat gedaan te hebben en te hebben gedoucht en ontbeten gingen we rond een uur of 10 de kamer uit om een dagje naar Monaco te gaan. Na een busreis van een uur vol met mooie uitzichten kwamen we aan in Monte-Carlo. Hier genoten we de rest van de middag van het uitzicht, de veel te dure winkels en de veel te rijke mensen met veel te dure auto’s. En van een clubsandwich van 18 euro, niet te vergeten (en nee, hij was niet eens lekker).

Na ons bezoek aan Monte-Carlo was het al snel tijd om richting het vliegveld te vertrekken waar een eind werd gemaakt aan deze mooie, leuke en vooral zonnige week aan the French Rivera.